Preskočiť menu
Textové zobrazenie | Newsletter - Spravodaj | | | | | Mapa stránok | English | Deutsch
Vyhľadávanie
Slovenské národné divadlo
Obrázková prezentácia

Mediálni partneri Opery SND
Logo partnera - opera1
Logo partnera - Logo OS
Maida Hundeling

Maida Hundeling

Opera / Umelecký súbor / Hosťujúci umelci / Soprán

Fotogaléria



Narodila sa v tuniskom meste Bizerte. Prvé hodiny spevu navštevovala u barytonistu Wernera Schürmanna. V roku 1997 sa zúčastnila majstrovského kurzu pod vedením Waltera Berryho a v roku 1998 získala štipendium Spoločnosti Richarda Wagnera v Bayreuthe. V rokoch 1999 až 2012 si rozširovala vzdelanie štúdiom spevu a interpretácie u Olivery Miljakovićovej.
V rokoch 2001 až 2003 pôsobila ako sólistka v Thüringer Landestheater Eisenach (Agáta v opere Čarostrelec, Marta v opere Nížina, Alžbeta i Venuša v Tannhäuserovi). Od roku 2003 je umelkyňou v slobodnom povolaní. Hosťovala a hosťuje v Štátnej opere Praha (ako Marta, Amélia v Maškarnom bále, Tosca, Aida, Turandot, ale aj Senta v Blúdiacom Holanďanovi), a v Národnom divadle Praha (Adriana Lecouvreur, Katerina v Gréckych pašiách, Donna Anna v Donovi Giovannim a Giulietta v Hoffmannových poviedkach). Na jeseň 2005 sa s rolou Aidy zúčastnila na zájazde ND Praha do Japonska. Ako Aida hosťovala v roku 2007 aj v Saarbrückene v Konwitschného inscenácii, a od decembra 2008 ju spieva v lipskej Opere. V SND debutovala v apríli 2007 ako Ariadna v diele Ariadna na Naxe. Ďalšími scénami, na ktorých sa predstavila, sú: Wuppertaler Bühnen (Líza v Pikovej dáme, Ellen Orford v opere Peter Grimes - 2008). Theater Regensburg (Mária v Bergovej opere Wozzeck – 2008), Anhaltisches Theater Dessau (Chrysothemis v Elektre – 2009). Staatstheater Oldenburg (Alžbeta v Tannhäuserovi - 2009), Salzburg (Aida – 2009), Staatstheater Hannover (Ellen Orford). V januári 2010 debutovala v Taliansku ako Chrysothemis v koprodukčnej inscenácii operných domov v Bolzane, Modene, Piacenze a Ferrare. Vo februári 2010 spievala po prvý krát Alžbetu (Tannhäuser) v La Scale (dirigent: Zubin Mehta). Nasledovali: Staatstheater Nürnberg (Ariadna – 2010), Nationaltheater Mannheim (Giulietta v Hoffmannových poviedkach - 2010), vo viedenskej Volksoper debutovala ako Tosca (2010), o rok neskôr tu spievala Giorgettu (Pucciniho Plášť) a v roku 2012 Salome. V Bratislave sa predstavila ako Turandot (2011, dir. Ondrej Lenárt), v Houston Grand Opera spievala Leonoru (Fidelio). Túto postavu s veľkým úspechom uviedla v roku 2012 aj v Edmonton Opera v Kanade. K ďalším jej účinkovaniam patria: Senta z opery Blúdiaci Holanďan (Theater Dortmund, 2011), Rezia v opere Oberon (Städtische Bühnen v Münsteri, 2012), Senta (Opera de Montreal Canada, 2012; Ľubľana 2013), Ariadna (Freiburg 2012 – 2013, Salome (Edmonton, 2013). V Staatstheater Wiesbaden otvárala Maida Hundeling sezónu 2013/2014 ako Senta v novej inscenácii Wagnerovho Blúdiaceho Holanďana. Sentu spievala aj na koncertných vystúpeniach v Španielsku (2013), ale i v ND Brno a na Smetanovej Litomyšli (2014). Ako koncertná interpretka sa predstavila v Landshute s Wesendonck-Lieder (Wagner) a s Orchester La Verdi v Miláne spievala sopránové sólo v Beethovenovej 9. symfónii. Ako Jenůfa sa predstavila v ND Praha i ND Ostrava (obe 2014). V tom istom roku s úspechom vystúpila ako Turandot v Utah Opera Salt Lake City. V Brne ju publikum videlo ako Toscu i Aidu (2015) a na umeleckom hosťovaní brnianskej Opery na medzinárodnom festivale v maďarskom Miškolci zaujala ako Turandot. V sezóne 2015/16 po prvý krát hosťovala v tejto úlohe v MET – a následne ju spievala aj v SND. V roku 2016 debutovala s rolou Cudzej kňažnej v Rusalke (Glyndebourne festival). Sezónu 2015/2016 zavŕši speváčka postavou Leonory v opere Fidelio v novej inscenácii SND, kde ju možno vidieť tiež ako Elsu (Lohengrin). V Litomyšli sa predstaví ako Magna Peccatrix v 8. Symfónii Gustava Mahlera a na Zámockých hrách vo Schwerine ako Aida.



Turandot
Giacomo Puccini: Turandot


Newsletter

Vstupenky

Program

Dnes hrámeNasledujúce predstavenie

Žiadne predstavenia.

Anketa

Kupujete si programy k inscenáciám?

áno, vždy
27,85%

záleží od titulu predstavenia
26,18%

podľa ceny (drahé nekupujem)
22,50%

zaobídem sa i bez nich
23,46%

Počet hlasujúcich: 32416