Peter Trník

Peter Trník

Po ukončení štúdia herectva na Vysokej škole múzických umení v roku 1992 bol členom Divadla Jonáša Záborského v Prešove, kde hral dve sezóny už aj pred tým, ako začal študovať herectvo. V rokoch 1992 – 1994 tu naštudoval postavy: Anjela (V. Haïm: Valčík náhody), doktora Ranca (J. Orton: Kľúčovou dierkou), Abrahama Slendera (W. Shakespeare: Veselé pani z Windsoru), Félixa (G. Feydeau: Ťulpas),  niekoľko postáv v inscenácii T. Dorsta Merlin alebo Pustatina, hral postavu Ľudovíta (J. Palárik: Zmierenie), Krista (J. Záborský: Vstúpenie Krista do Raja) a Eddieho (W. Russel: Pokrvní bratia). V roku 1994 sa stal členom Činohry Slovenského národného divadla, kde pôsobí dodnes. Najvýznamnejšou postavou, ktorú tu doteraz stvárnil, bola postava Georgea v inscenácii O myšiach a ľuďoch. Spolupracuje aj s inými slovenskými divadlami – Divadlo J. Palárika v Trnave (J. Palárik: Drotár a Dobrodružstvo pri obžinkoch), Divadlo J. G. Tajovského vo Zvolene (J. Palárik: Inkognito), Divadla A. Bagara v Nitre, Divadlo AHA  v Bratislave (monodráma M. Mistríka Dankine zázraky, na ktorej sa podieľal aj autorsky). Účinkoval v pôvodnom slovenskom hiphopovom muzikáli Príbeh ulice, ktorý sa uvádzal na Slovensku a v Česku. Účinkuje v televíznych inscenáciách a seriáloch a v rozhlasových hrách. Od roku 2008 sa venuje aj pedagogickej činnosti – vyučuje odbor herecká tvorba na Akadémii umení v Banskej Bystrici, kde so študentmi spolupracuje aj ako režisér (napr. inscenácia V. Haïm: Valčík náhody). Získal Cenu Literárneho fondu za postavu Ľudovíta (J. Palárik: Zmierenie, alebo dobrodružstvo pri obžinkoch) a Cenu Jana Chaladaja na wroclawskom medzinárodnom festivale divadiel jedného herca (za monodrámu Dankine zázraky, 2006). V Činohre Slovenského národného divadla ho môžete v súčasnosti vidieť v inscenáciách Amadeus, Chrobák v hlave, Dom v stráni, Hamlet, Herodes a Herodias, Hráči, Skrotenie zlej ženy, Ženský zákon a v divadelnej inscenácii Konečná stanica Túžba.